Jesteś 1405 osobą odwiedzającą księgę.


To podstrona specjalnie dla Was. Tutaj możecie napisać co sądzicie o tym wszystkim, co przeczytaliście na stronie. I nie tylko.


124.Witam!
Jest 2016 rok choć przydał by się taki pociąg, chcą rozebrać szlak z Parczewa do Łukowa.Szkoda by coś takiego zaprzepaścić.

123.Raczej nie spodziewałbym się, że wprowadzą...

122.tom-uważaj bo jeszcze... się doczekasz,przestań fantazjować wiesz jakie wtedy by były ceny pojedyńczych biletów.Widzę już te dzikie tłumy które nie marzą o niczym innym.

121.Czekamy cały czas na pociąg ITK LUBARTÓW zaległy sokołow albo nawet białystok a nawet suwałki/olecko-elk/.To byłoby coś.
Po takiej przerwie musi byc cos ekstra.
Czy obecnie 30 jest juz przejezdna,nie ma na co czekac .Wiele sympatykow czeka na ten pociąg

120.To pewne na 100%,będzie położony drugi tor na całej długości linii nr.30.Dodatkowo cała linia ma być zelektryfikowana. :)

119.wł. północy, to by było coś pięknego...pozdrawiam

118.to se ne wrati

117.Zróbcie coś żeby w 2014 pociąg ITK wrócił znów na trasę. Napiszcie gdzie można uderzyć, co zrobić a może wspólnymi siłami uda nam się pojechać nim w tym roku. Trasa do Parczewa jest odnowiona, Radzyń niszczeje zróbmy coś żeby linia na nowo ożyła. Zadziałajmy wspólnie!!!

116.I To Koniec

115.CO TAM SŁYCHAĆ W ITK,NUDA,NUDA,TRALLA LA

114.WSTYD,ŻEBY DO TAJ PORY NIE BYŁO AKTUALNEJ STRONY ITK,SZCZYT LENISTWA.

113.Dzień dobry Organizatorom.
Błagam ZRÓBCIE COŚ W KOŃCU!!!!!!!!!!!!!!

112.STUK,PUK,JEST TAM KTOŚ?.SZYNOBUSY JUŻ KURSUJĄ,CZAS NA AKTUALIZACJĘ STRONY.ROZKŁAD JAZDY JEST POTRZEBNY.

111.Świetna organizacja, jak się do was zapisać?

110.Witam!
Dzieląc się radością Świąt Wielkanocnych składam na Pana dla wszystkich sympatyków ITK najserdeczniejsze życzenia wiary, nadziei oraz wszelkiej pomyślności.
Krzysztof Wójcik

109.Ile bym dał żeby przejechać się włóczęgą połnocy,sokołów podlaski,białystok a nawet suwałki.W Lublinie pr ma awaryjnie spalonówkę i dwa wagony.Pasowały taki idealnie. rano wyjazd wieczorem powrót .remont lini dobiega końca.czas na sezon turystycznych przewozów.

108.Do ITK LUBARTÓW:
Ostatnie doniesienia mówią że do Lublina wróciła lokomotywa spalinowa i dwa wagony do jeżdzenia w szczycie przewozowym.
Czy możliwe będzie zrobienie w wakacje zaległego włóczęgi północy do sokołowa albo i białegostoku.Ewentualnie można dobrać jeszcze jeden ,dwa wagony.

107.Witam! Mieszkam blisko mostu kolejowego koło ul. Turystycznej na linii nr 30. Chętnie podzielę się fotografiami z wymiany mostu, a stary jest zabytkowy z końca XIX w.

106.Czekamy teraz na WŁÓCZĘGĘ PÓŁNOCY.
Włóćzęgo Wróć.

105.A ja myślę, że trzeba pojść tropem tego co robią koledzy w Polsce i zmienić na razie profil tego pociągu - róbmy fotostopy za odpowiednią kasę...jak pojechałem z SMK Kraków po Bieszczadach to zabuliłem 100 zł, i było tylko dwa wagony, teraz ma być wyjazd do Zakopca też dwa wagony...może warto zaryzykować, może ludzie przyjadą, dwa ryflaki, dwa towarowe, kilka fotostopów, może ognisko też...problem z pijaństwem też mniejszy...i trasa nie umrze

104.Szkoda tych corocznych pociągów ITK, opisane przeszkody są spore, ale dlaczego nie zorganizować w przyszłym roku pociągu z wagonami towarowymi(takimi jak ten pociąg majowy do Radzynia?) Na pewno znajdą się chętni do pojechania tą nieczynną dla ruchu osobowego linią! Po opisie zakładacie Państwo że już nic nie warto robić-niedługo będzie szynobus do Lubartowa i Wasz rola została odegrana,a nic bardziej mylnego!
Bo ta kolej to szlak do Łukowa a tylko do Lubartowa to tak jak ze ślepą uliczką! Myślę że ktoś ważny musi mieszkać w Lubartowie skoro ,,aż" tak się natrudzono aby szynobusem dojechać do tego miasteczka.
Mnie już jednak nic nie dziwi , wystarczy pojechać przez Polskę koleją... Witek

103.Poprawiony link:
http://www.lubelskiekoleje.cba.pl/itk_2010.html

102.Zapraszam do przeczytania relacji i obejrzenia zdjęć z przejazdu Pociągu :)
www.lubelskiekoleje.prv.pl/itk_2010.html
Wrzuciłem nie do tej księgi, co trzeba ;)

101.Czy w tym roku był organizowany dzień otwarty węzła Lublin? Nie widziałem żadnych informacji w internecie.

100.Zapraszam do przeczytania relacji z pogoni fotograficznej za tegorocznym Pociągiem -> http://www.kolejowylublin.cal.pl/?p=1243

99.Wycieczka była super nic dodać, nic ująć...
Załoga pociągu była na prawdę super. Pozdrawiam wszystkich!!!

98.Dobrze zorganizowany wyjazd. Szkoda, ze salonka była dla vipów. Pozdrowienia dla pana gitarzysty co umilał jazdę gdy pociąg jechał 30 km/h

97.było super czekam na za rok ale przydało bysie zorganizować w zimie taki przejazd myślę że będzie się cieszyć taką samą ilością osób a nawet większą co wy na to??

96.Zjęcia można również obejrzeć na www.infowohyn.pl w zakłądce Galeria zdjęć

95.Pojawiły się już pierwsze zdjęcia tegorocznego Pociągu -> http://lgk.cal.pl/categories.php?cat_id=195

94.TO JEST JAK DŻUMA,ZBIERA CORAZ WIĘKSZE ŻNIWO.EPICENTRUM EPIDEMI-KOWNATKI.POLAK JAK SIĘ NAPIJE,WIE ŻE ŻYJE.TAKA NASZA SZARA POLSKA RZECZYWISTOŚĆ.

93.I stło się pociąg odjechał ale to tym razem kwiat Lubartowa sie napił już przed odjazdem,wiec ostrożnie z komentarzami o młodzieży z Parczewa

92.A ja w tym roku nie jadę.Mam dosyć patrzenia na to,jak grupki podchmielonych małolatów chodzą po pociągu z nadzieją że coś uda się ukraść.Ukłony dla marginesu społecznego z PARCZEWA.

91.Byłam na wycieczce w 2006 roku, było bardzo fajnie, jednak dopiero w tym roku wybieram się ponownie, gdyż przez ostatnie 4 lata zapominałam o tej wycieczce i machałam podróżnym z okna domu:) Myślę, że przydałyby sie chociaż plakaty przypominające o tej wycieczce, ogolnie zrobić jakąś reklamę, bo z tego co wiem, to większość nie ma nawet pojęcia że taka wyprawa istnieje. Dziękuje za uwagę:) I do zobaczenia w pociągu:)

90.ZGADZAM SIĘ Z WYPOWIEDZIĄ WITOLDA.POWIEM KRÓTKO,ODNOSZĘ WRAŻENIE ŻE W PKP ISTNIEJĄ OSOBY,KTÓRYM DAWNO TEMU WYSIADŁA TA FUNKCJA MÓZGU KTÓRA ODPOWIADA ZA LOGICZNE MYŚLENIE.

89.Nie rozumiem jednego,mianowicie między Parczewem a Radzyniem rzadko ale jeżdżą pociągi towarowe, co rok ITK organizuje przejazd pociągu turystycznego, wiem że szynobus jest pojazdem lżejszym od składu towarowego i turystycznego, taki szynobus jeździ np. ze Sławna do Darłowa też bardzo złą technicznie linią, jednak uruchomiono tam połączenie a w miejscach gzie linia była ewidentnie zła trochę ją naprawiono nowym tłuczniem kamiennym.
Uruchamianie kursowania szynobusów tylko do Parczewa jest błędem, powinien jeden raz dziennie być kurs do Łukowa z połączeniem np. z warszawą w Łukowie lub innym połączeniem z Łukowa.
Nie rozumiem też dlaczego władze kolei nie dostrzegają że tą linią było by najkrótsze połączenie lublina i Rzeszowa z Mazurami i np. Litwą oraz Białorusią! Po prostu żeby coś zrobić trzeba chcieć i umieć pozyskać na to Unijne środki! A jest duża szansa na to!
W przypadku nie robienia nic za trochę nie będzie już co modernizować a raczej od nowa budować! Witold

88.NA POCZĄTEK POWRACA POŁĄCZENIE LUBLIN-PARCZEW.W PARCZEWIE REMONTOWANY JEST WIADUKT.

87.CZY SZYNOBUS POJEDZIE DO ŁUKOWA,ZALEŻY OD TEGO CZY PKP ZDECYDUJE SIĘ NA WYMIANĘ TORÓW TUŻ ZA STACJĄ PARCZEW.PO TYM CO SIĘ TAM ZNAJDUJE TO NAJLEPIEJ JECHAĆ DREZYNĄ.ZNAJĄC OGÓLNĄ SYTUACJĘ FINANSOWĄ PKP WĄTPIĘ ŻE NASTĄPI SZYBKA POPRAWA SYTUACJI.

86.W PANORAMIE LUBELSKIEJ było mówione o tym , że jedną z relacji reaktywowanych za pomocą nowo kupionych szynobusów będzie relacja Lublin- Zamość.Co do reaktywacji linii na Łuków , to powiem tyle: krok po kroku spełniają się marzenia i spustoszenie jakie poczynił niejaki Krzysztof Celiński jest sukcesywnie naprawiane.Na początek wraca relacja Lublin - Lubartów , ale oby na tym się nie skończyło.Oby docelowo ruch pasażerski był przez Parczew i Radzyń Podlaski do Łukowa.

85.To SA134-015, nowy nabytek Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie. Był to przejazd z Lublina do Lubartowa zorganizowany w celu promowania szynobusów. Jest to pierwszy z pięciu zakontraktowanych pojazdów dla województwa lubelskiego. Mają docelowo jeździć na trasie Lublin - Lotnisko w Świdniku, a także po lokalnych trasach do Parczewa, Lubartowa, Dorohuska.

84.Dzisiaj widziałem szynobus jadący od Rudnika w kierunku Lublina ,czy może ktoś wie co to za przejazd?

83.maju z zeszłym roku był organizowany specwjalny pociąg z elementami wojskowymi do radzynia. Chciałbym żeby w maju też był pociąg specjalny ale dalej jako włóczęga północy , nawet do białegostoku. byłaby to ciekawa inicjatywa .Pomysłu zorganizowania takiego pociagu jeszcze nie było.Wystarczyłby lokomotywa sm mnewrowa plus dwa trzy wagony, wyjazd rano ok 5-6 powrót 21-22 , pociag zatrzymywałby sie tylko na wybranych stacjach.Mógłby pojechac na rozpoczęcie wakacji a w sierpniu na zakonczenie tradycyjnie juz turystyczny i piknik w kownatkach.

82."NADEJSZLA WIEKOPOMNA CHWILA",BĘDĄ KURSOWAŁY SZYNOBUSY.SZKODA ŻE TYLKO DO LUBARTOWA.Z POWODZENIEM MOGŁYBY KURSOWAĆ DO PARCZEWA.PO MODERNIZACJI ODCINKA PARCZEW-ŁUKÓW,NA CAŁEJ DŁUGOŚCI TRASY.KTO WIE MOŻE W CHWILI URUCHOMIENIA LOTNISKA LINIA ODZYSKA DAWNE ZNACZENIE.

81.Pociąg się udał!

80.Oczywiście mój wpis miał charakter ironiczny. Też chciałbym ujrzeć takie połączenie...

79.Yw,miałem na myśli typowe szynobusy pasażerskie.

78.piotr
Szynobusy do Łukowa to jeżdżą. Np na różne naprawy

77.PKP-słynie z tego że likwiduje połączenia zamiast inwestycji w remonty .Potem są zdziwieni że ubywa im pasażerów.Mam 34 lat,przyznaję że pragnę doczekać dnia w którym ujrzę szynobusy do ŁUKOWA.O reaktywacji całej lini i powrocie na nią przynajmniej "WŁÓCZĘGI PÓŁNOCY",dawno przestałałem marzyć.Może kiedyś gdy wejdą prywatni przewożnicy,tak jak ma to miejsce np.w województwie łódzkim,coś zmieni się na lepsze.Jak na razie pozostaje nam czekanie,a raz do roku możemy sobie popatrzeć jak tory w KOWNATKACH porastają zielskiem i drzewami.

76.W tym roku po raz pierwszy na pokładzie pociągu ITK robiłem zdjęcia z okna składu. Zobaczymy co wyszło - okaże się , kiedy wywołam film...Powiedziałem czas jakiś temu o pospiesznym z Lublina do Białegostoku przez Lubartów , Parczew, Radzyń Podlaski , Łuków, Siedlce, Czeremchę i Bielsk Podlaski. Nie cofnę zdania , że ten pospieszny jest sensowny , ale niepokój o czas podróży a przez to atrakcyjność pociągu rozumiem. By ten pośpiech był możliwy muszą być spełnione następujące warunki techniczne: Lublin - Milanów 80km/h (jest 60) , Milanów - Łuków 80km/h (jest 30), Łuków - Siedlce 100km/h ( tu jest nawet lepiej - 160km/h) , Siedlce - Czeremcha 80km/h ( spełnione) , Czeremcha - Białystok 80km/h ( jest 50).Jest więc to wykonalne , ale niezwykle trudne.Do tego konieczna jest zarówno między Lublinem Północnym a Łukowem , jak i między Czeremchą a Białymstokiem przez Bielsk Podlaski - rekonstrukcja mijanek i remont torów stacyjnych. Pamiętajmy , że trudne nie znaczy niemożliwe i róbmy co się da , by ten pośpiech był!

75.Na pewno nie robiłby problemu. Wszak to jego staraniem wg artykułu w KMiD wyremontowano ten dworzec. Ma widocznie sentyment do kolei...

74.NASTĘPNY PRZEJAZD MOŻNA ZOORGANIZOWAĆ DO GRÓDKA.OBOK STACJI JEST DUŻO MIEJSCA,A WŁAŚCICIEL NIE ROBIŁBY PROBLEMU.MOŻE MARGINES SPOŁECZNY Z PARCZEWA I OKOLIC WYCIĄGNIE JAKIEŚ WNIOSKI.

73.ZGADZAM SIĘ Z OPINIĄ AGI.MÓWI SIĘ O TYM ŻE PRZEJAZD JEST NASTAWIONY NA PROMOCJĘ LINII,ZYSK Z PRZEJAZDU SCHODZI NA DALSZY PLAN.JAK NA RAZIE TO WYGRYWA STRONA FINANSOWA PRZEJAZDU.WIEM PRZY ZAKUPIE BILETU NIE MOŻNA JEDNOZNACZNIE OKREŚLIĆ PASAŻERA.ALE GDYBY PANOWIE SOK-iści ROBILI CO DO NICH NALEŻY WYSADZILIBY W SZCZERYM POLU TAKIEGO PIJANEGO DELIKWENTA TO SAM PRZEJAZD NIE KOJARZYŁBY SIĘ Z OGÓLNYM PRZYZWOLENIEM NA PICIE BEZ UMIARU.MOŻE DLATEGO CZĘŚĆ OSÓB WOLI ZOSTAĆ W DOMU NIŻ PATRZEĆ NA DEBILI KTÓRZY NIE POTRAFIĄ SIĘ ZACHOWAĆ W CYWILIZOWANY SPOSÓB.

72.Mnie wkurzała nawet bezczynność wobec pijanych nastolatków...

71.Moim zdaniem to w Bezwoli dosiadło się nieciekawe towarzystwo. W ogóle panowie SOKiści nie za bardzo zwracali uwagę na wszechobecne picie alkoholu w pociągu oraz ogólny hałas jaki robili pijani pasażerowie. A poza tym była to całkiem udana podróż :-) Załoga pociągu niezwykle uprzejma, a na pikniku w Kownatkach znalazły się wszystkie najważniejsze służby. To duży plus. Pozdrawiam i być może do zobaczenia za rok :-)

70.a podobno od Parczewa do wagonu wsiadlo kilkadziesiat nachlanych osob i narobilo w srodku obory. i na tym biesiada i spiewanie sie skonczylo. nieladnie.

69.SZKODA ŻE BYŁO TAK MAŁO PODRÓŻNYCH.UWAŻAM ŻE TO Z POWODU BRAKU ODPOWIEDNIEJ REKLAMY.JECHALI PRZEWAZNIE "STALI BYWALCY".MAM NADZIEJĘ ŻE DOCZEKAM POWTÓRNEGO URUCHOMIENIA TEJ LINII.JAK NARAZIE TO SKOŃCZYŁO SIĘ NA POBOŻNYCH ŻYCZENIACH,A SZYNOBUSÓW NIE MA.POZDRAWIAM UCZESTNIKÓW PRZEJAZDU.DO ZOBACZENIA ZA ROK...

68.To jest bardzo fajna rzecz !!!
Miła załoga!!!
Doskonale zaplanowane postoje to jest to!!!

67.Dla mnie pociąg ITK znaczy bardzo dużo. Chwile szczęścia, najlepsze chwile życia...

66.Cieszę się, że na Lubelszczyźnie powstają takie inicjatywy. To piękny region i gdyby miał połączenia kolejowe, byłby wspaniałym miejscem na wycieczki rowerowe. Mam nadzieję, że kiedyś uda wam się wznowić połączenia na tej linii. Niestety w tym roku nie uda mi się z wami pojechać pociągiem ITK, ale następnym na pewno pojadę!

65.SU45-190 wbrew pozorom nie ma tak młego defektu. Ma spaloną pradnicę główną. Nie wiem też czy przypadniem w ferworze walki przy naprawach innych loków nie był wyciągany z niej także silnik.

64.SU45-190 miała mały defekt i czeka na naprawę lub skreślenie z inwentarza...

63.Wiem,że na swoją szansę już dłuższy czas czekają SU45-190 i SU45-180.Ta pierwsza jest w lepszym stanie , przy czym obie kompletne. SU45-180 ma farbę w koszmarnym stanie , ale ma żółte czoło. Da się ją dotrzec z peronu pierwszego , jak stoi bliżej lubelskiej szopy. Numer ewidencyjny też jest widoczny.Może odszykować SU45-180 i puścić ją na szlak , póki jeszcze ma żółte czoło?

62.http://komkol.blog.onet.pl/Towos-pociag-specjalny-relacja,2,ID378246947,n

61.http://komkol.blog.onet.pl/Towos-pociag-specjalny-relacja,2

60.Impreza była wspaniała, brak mi słów, bo nie da się tego opisać, tylko trzeba to przeżyć :) Kawał dobrej roboty. A kiedy fotki? Ja też trochę mam, z 70. W ogóle napisałem do Państwa maila i czekam z niecierpliowością na odpowiedź :)

Serdeczne pozdrowienia dla organizatorów i uczestników :)

59.Mam nadzieję że w przyszłości zajmą się i zmodernizują tą linię Lublin- Łuków. Moim zdaniem jeśli ktoś chce dojeżdżać do Lublina np studenci czy do pracy to jest to o wiele lepsze połączenie niż te obecne z Łukowa do Lublina przez Dęblin. Jest to o wiele krótsza trasa. A tak poza tym to szkoda że jutrzejszy pociąg nie dojeżdża do Łukowa. Mam nadzieję że w sierpniu to pociąg jak co roku bywało dojedzie do Łukowa. I tak jeśli chodzi o lokomotywę to jestem zdania że lepiej jak skład by ciągnęła lokomotywa typu SU-45, bo skład jest trochę przy ciężki jak na SM-42 jeśli chodzi o jazdę jako pociąg pasażerski bo na manewry to 800 KM wystarcza nawet do większej liczby wagonów.W ewentualności mogła by być właśnie wcześniej wymieniana SP-32 lub SM-48.

58.Nie musicie się obawiać. Wagony towarowe są w tradycyjnym czerwonym malowaniu. Dobrane są w różnej malaturze tzn. świerzej oraz już trochę zużytej - kilkuletniej tak jak jeździły w rzeczywistości razem z osobowymi.

57.Mam nadzieję że Cargo nie zrobi z organizatorów psikusa i nie da węglarek w malowaniu niebieskim.

56.Domagam się szynobusów!!!

55.A są jakieś wolne SU45?

54.Pociąg do Łukowa przez Kownatki pojedzie w sierpniu. Może wtedy zatrudnić SP32?

53.Zamiast SM42-817 zatrudnijcie SP32-148 dzisiaj chyba poleciała z przesyłem wagonów do Lublina. jeszcze tylko zabiorą SP32-147 i potną SP32-030 na maszynki do golenia i tylko zostaną marzenia żeby zobaczyć SP32 na Lubelszczyżnie.

52.mam duzo zdjec z tego pikniku gdzie ich wkleic?

51.mi podobal sie jeden policjant na tym pikniku znacie z jakiej komendy?

50.Naszym władzom kolejowym,jak również wojewódzkim nie chce się reaktywować tej lini.Po co mieliby to robić,zarośnie wszystko krzakami,trawą,może ludzie z czasem zapomną.Wystarczy chcieć.Jechałem ostatnio szynobusem z KUTNA do PŁOCKA,LINIA KUTNO-SIERPC.Stan lini nie jest najlepszy,ale szynobusy jeżdżą pasażerów nie brakuje a obie strony są zadowolone.Jadąc szynobusem zastanawiałem się kiedy takie pojadą na lini Lublin-ŁUKÓW.Tam się udało,a u nas dużo się mówi,małó się robi.Czas płynie a szynobusów jak nie byłó tak nie ma.

49.Naszym władzom kolejowym,jak również wojewódzkim nie chce się reaktywować tej lini.Po co mieliby to robić,zarośnie wszystko krzakami,trawą,może ludzie z czasem zapomną.Wystarczy chcieć.Jechałem ostatnio szynobusem z KUTNA do PŁOCKA,LINIA KUTNO-SIERPC.Stan lini nie jest najlepszy,ale szynobusy jeżdżą pasażerów nie brakuje a obie strony są zadowolone.Jadąc szynobusem zastanawiałem się kiedy takie pojadą na lini Lublin-ŁUKÓW.Tam się udało,a u nas dużo się mówi,małó się robi.Czas płynie a szynobusów jak nie byłó tak nie ma.

48.dziekuje za swietnie zorganizowana impreze w imieniu swoim i innych krotkofalowcow.
zapraszam do zapoznania sie z atrykulem na stronie lubeskiego pzk pod adresem:
http://pzk.lublin.pl/readarticle.php?article_id=148
73!

47.Kiedy jakieś foty?Może gdzieś już wiszą:)

46.Podziękowanie za ciekawą wycieczkę.
Pomysł na aktywizację lokalnego środowiska bardzo dobry. Oby to dobrze "medialne sprzedać" w województwie, bo idea jest słuszna.

45.PAROWÓZ! Koniecznie parowóz zamiast spalinówki. A gdyby tak jeszcze wagony w stylu retro, takie, kto pamięta, w których z każdego przedziału było wyjście na zewnątrz, to dopiero byłaby FRAJDA!!!

44.jadę z Wami na pewno w tym roku! :)

43.Stacja w Lubartowie nie jest obecnie gdzieś daleko, poza miastem. Pasażerowie na pewno się znajdą, bo nie każdy chce jechać z busiarskim wariatem nawet jeśli taniej. Według mnie istotną przeszkodą w reaktywacji są "miłośnicy"-pesymiści!

42.Chęci owszem może i są. Ruszenie przewozów tylko do Lubartowa jest niewypałem. Jeżeli to nastąpi to tylko na 3 miesiące, żeby pokazać, że się to nie opłaca. Nikomu nie będzie chciało sie gonić kilka kilometrów z drugiego końca miasta, żeby przejechać się 25 min. szynobusem za 3 razy więcej niż busem. Gdyby ruszyć do Parczewa to ludzie z okolicznych wsi przy linii może zapełniliby ten szynobus. Na całej linii nie ma szans bo trzeba wymienićnić całkowicie tor od 47km do 0km, a PLK się nie chce, tylko tłumaczą się, że nie mają kasy i dawać tylko dotacje. A za przejazdy pociągami po liniach drą niezłe pieniądze. Po kolejnym podziale PKP na spółki, PR straci połączenia międzywojewódzkie i zostaną tylko te lokalne co pociąga za sobą konieczność zmian. Żeby utrzymać spółkę władze PR muszą naciskać pewne osoby i tu pojawia się nadzieja na reaktywację (ale szanse są male). Oczywiście ten podział robiony jest po to, żeby wygonić ludzi z pociągów lokalnych, żeby przesiedli sie do busów, których właścicielami są włodarze PKP lub mają w nich udziały. Oraz stworzenia nowych stołków dla urzędasów.

41.Podróż pociągiem z Lublina do Lubartowa nie trwa jakoś bardzo długo. Szynobusy jeżdżą szybciej niż taki duży skład jak pociąg ITK. Do reaktywacji wystarczą tylko chęci!

40.Jeżeli prywatny przewoźnik miałby obsługiwać tą linię to niestety władze GRUPY PKP na to łatwo się nie zgodzą. Z resztą kto chciałby 111km do Łukowa jechać 4 godziny. Bez całkowitej wymiany nawierzchni nic z tego nie będzie. Naszym życzeniem byłoby, żeby coś jeździło ale bądźmy realistami, kasa pójdzie na linie szybkiego ruchu 200km/h, a nie na tak lokalną jak nr 30. Badźmy jednocześnie optymistami może władze lokalne zechcą przynajmniej uruchomić połączenie z Parczewem.

39.Ten pociąg to nie lada gratka dla prawdziwych miłośników zapomnianej już nieco kolei np. w Kownatkach, a że większość osób tam tylko pije - tacy są po to ażeby pociąg nie generował za dużych strat.
Co do reaktywacji. Myślę ze się uda. Mogą ją przecież obsługiwać prywaciarze!
Pozdrawiam całą załogę!

38.nic z przewozów szynobusami na linii Łuków - Lublin raczej nie będzie bo PRowcom siE nie bardzo chce, a Urząd Marszałkowski po restrukruryzacji PKP nie będzie chciał finansować niedochodowego molocha.

37.Reaktywowanie ruchu pasażerskiego na lini Lublin-Łuków poprzez uruchomienie przewozów szynobusami powinno nastapić po zakończeniu modernizacji lini Warszawa-Terespol na której planuje się uruchomienie szybkich pociągów łączących wschodnią i zachodnią granicę Polski. Pociągami tymi wygodnie i szybko będzie można dotrzeć do Warszawy,Poznania,zachodniej Europy czy też Rosji. Myślę że szybciej będzie się dostać np. z Parczewa,Lubartowa, Radzynia oraz pośrednich stacji do Warszawy z przesiadką na exspres w Łukowie do Warszawy,Poznania czy na zachód niż jazda z tych miejscowości do Lublina np. Busem czy PKS-em później dotarcie komunikacją miejską do dworca PKP w Lublinie poczekanie na pośpieszny do Warszawy ,jazda nim 175km. ,przesiadka z czekaniem na dalszą jazdę w kierunku zachodnim, niż dotarcie szynobusem do Łukowa przesiadka w szybki pociąg. Myślę że Dyrekcja PKP Przewozy Regionalne w Lublinie powinna dostrzec że będzie to naprawdę dobre dla podróżnych a i z korzyścią dla samej Firmy, ,,uszczęśliwianie" natomiast dalej ludzi zmuszaając ich do konieczności jazdy do Lublina jest nie na miejscu w dobie wolnego rynku,stąd właśnie ucieczka wielu pasażerów do komunikacji autobusowej. Na pewno będą pasazerowie o ile tak skonstruktuje się roskład jazdy szynobusów aby były dogodne przesiadki na każdy dalekobieżny pociąg w Łukowie oraz tak aby ludzie mogli nim swobodnie dojeżdżać do pracy,szkół w Lublinie i nim wracać po pracy i szkole do domów. Bo nierentowność tej lini wzieła się stąd że tak skonstruktowano rozkład jazdy pociągó że nie było dogodnej możliwości ani na przesiadki ani dojazdy do pracy i szkół oraz powroty z pracy i szkół. Później zlikwidowano całkowicie ruch pociągów pasażerskich -a co te pociągi mieli wozić jak nikomu nie pasował rozkład jazdy? Myślę że było zrobione to celowo. Do logicznego przemyślenia w Dyrekcji Przewozy Regionalne Lublin . A co do małej modernizacji odcinka Parczew-Łuków to trochę radzę wytężyć mózg,można pozyskać na to środki z Unii Europejskiej jako dla linii dojazdowej łączącej aglomerację Lubelską z szybką linią wschód-zachód,polecam! Pozdrawiam wszystkich miłośników koleji oraz szczególnie osób działających na rzecz reaktywacji tej linii. Witek

36.Cześć
Proponuję aby w tym roku zorganizować jakieś profesjonalne zabezpieczenie imprezy w postaci chociażby jednej jednostki OSP (najbliższa w Kownatkach, nie włączona do KSRG, tak więc bez problemów mogli by czuwać nad bezpieczeństwem). W ubiegłym roku włos na głowie mi się jerzył jak widziałem co ludziska wyprawiali - ogniska w lesie, wypalanie trawy itp ... Na szczęście nic groźnego się nie stało.
A jedna hydronetka wodna, gaśnica na lokomotywie i trzy szpadle to stanowczo za mało jak na taką liczbę ludzi.
Przemyślcie to!

35.Czego nie ma jeszcze zdjęć z sierpniowego przejazdu 2,5 miesiąca po przejeździe!!!???

34.Zapraszam uczestników promocyjno - turystycznego przejazdu pociągu "ITK" z Lublina do Łukowa na stronę naszej gazety: http://www.tygodnik.siedlecki.pl/t2796-pociag.itk.htm
Znajdziecie tam kilkadziesiąt zdjęć z pikniku na stacji Kownatki pod Łukowem.
Pozdrawiam w imieniu redakcji!

33.W 2007 r. było super. Proszę o zamieszczenie zdjęć z wypadu do Łukowa. Pozdrawiam.

32.Witam!

Bardzo chcialem pojechac w tym roku, jednak niestety wazna sprawa mi wyskoczyla. Chcialem sie dowiedziec, kiedy beda na stronie dostepne zdjecia z ostatniego przejazdu? Mam nadzieje, ze sie niedlugo pojawia i to nieco wieksze niz ostatnio :D

Pozdrawiam

31.a ile ma kosztować bilet PKP Lublin - Lubartów? Bo jak powyżej 2 zl to raczej pasażerów wielu nie będzie - sami kolejarze i emeryci.

30.Jeżdżę co roku od 2004... polecam wszystkim! mam nadzieję że i w tym roku będzie super:)

(widzę, że niektóre zdjęcia na tej stronie są mojej roboty- te z 2005r ;) )

29.Co wy nato żeby za rok spróbować ściągnąć nieużywane obecnie bipy z Kolei Mazowieckich było by jak za dawnych lat !!!

28.pociąg do białegostoku z proponowaną trasą przez ciebie maciek raczej nie ma racji bytu bo przejazd by zajmował 7 godzin jest alternatywa 5-cio godzinna co do pociągów Parczew - Łuków to myśle że nadzieja umarła ale Lublin - Parczew są bardzo duże szanse i oby tak było

27.nie rzuciłem słów na wiatr i w ramach propozycji do rozkładu jazdy na stronie PKP PRZEWOZY REGIONALNE podesłałem im pomysł reaktywacji w ruchu pasażerskim naszej linii. już teraz budują rozkład jazdy 2007/08.nie brak nieczynnych przez lata linii , które udało się uratować , więc sobie i wam życzę nadziei.podsunąłem propozycje osobowych: z Lublina przez Lubartów i Parczew do Łukowa , a także z Lublina przez Lubartów do Parczewa.
co do pospiesznych: z Lublina przez Lubartów i Parczew, Łuków , Siedlce, Czeremchę i Bielsk Podlaski do Białegostoku
a także z Lublina przez Dęblin , Pilawę , Mińsk Mazowiecki , Tłuszcz, Ostrołękę , Wielbark i Szczytno do Olsztyna.
nie zamierzam się poddać w zabieganiu o ożywienie tej linii.

26.świetna idea, gratuluję zapału i energii! :-)
postaram się dojechać...

25.W zeszłym roku wykupiłem 12 biletów...24 miejsca to duży przedział-deklaruję,ze tym roku pewnie wezme 24 bilety...Czekam na pociąg...Pozdrowienia

24.Było piknie, a na przyszły rok może by na przód dać ST 44, a pociąg pojechałby do łukowa (prosto:)). A SM 03...Cóż, nie zostawiajmy go. Pozdro:)))))

23.Pociąg musi dojść do skutku! W przeciwnym wypadku linia Lublin - Łuków zniknie z naszych oczu dając zwycięstwo lobby motoryzacyjnemu!!! Stwarza się przez ten pociąg swoista atmosfera, bo jest to już praktycznie koniec wagonów Bh.

22.Iwanie, najbliższy czynny parowóz jest w podkrakowskiej Chabówce. Obawiam się, że koszty ściągnięcia go na imprezę do Lublina mogą przerosnąć możliwości finansowe organizatorów. Chociaż kiedyś... Kto wie?

21.Mam nadzieję że w tym roku też będzie pociąg, bo jeszcze nie jechałem tą trasą...

20.Pomysł pociagu jest po prostu wielki. Niestety nie miałem okazji uczestniczyć w przejeździe. Trasa Lublin-Lubartów to dla mnie coś więcej niż para szyn. Daliśmy temu wyraz z moim synem Tomaszem wykonując mapkę tego odcinka do gry TRS2004.

19.Piekna impreza, dziwne ale czuje olbrzymi sentyment do pociagow chcialbym aby Linia Lubartow-Lublin dziala nadal jak za dawnych dobrych czasow :)) I ciagle licze na pociag w tym roku

18.W tym roku proponuję dołączyć jeszcze Bipę a na czoło dać kultowego ST44. A może parowóz?! Mniam!

17.Gratulacje!!! naprawde swietny pomysl, niestety nie mialem okazji uczestniczyc w imprezie, ale czytajac i przegladajac zapisane na stronie recenzje jestem pod ogromnym wrazeniem. Mam nadzieje ze w przyszlym roku pociag ponownie ruszy na szlak i bede mial mozliwosc ze swoim synkiem na uczestniczenie. Pzdr dla organizatorow.

16.pozwoliłem sobie nagłośnić sprawę pociągów promocyjnych pisząc maile do gazet tematycznie związanych z koleją, jak KOLEJE MAŁE I DUŻE czy WOLNA DROGA.
napisałem też do NASZEGO DZIENNIKA , który jest czytany przez setki tysięcy ludzi.dowiedziałem się na dniu otwartym , że Lublinowi przybędzie autobusów szynowych. rokowania dla naszej linii ulegają poprawie!

15.jeśli odezwał się tu ktokolwiek z Ostrołęki czy Szczytna , zróbmy coś ,
by dało się tędy puścić pociąg , jak to dawniej było np z WŁÓCZĘGĄ PÓŁNOCY.Ludzie ze Szczytna i Ostrołęki , odezwijcie się na tą stronę,abyśmy mogli kolejowo udrożnić ścianę wschodnią.

14.Bardzo podobal mi sie pociąg a naczelnik pociągu jeszcze bardziej;) BO ja to z anonsów pisze tak wogóle... ponoć fatygant na wydaniu...? Chciala ja zapytać... A czape ma??

13.To była naprawde nie zapomniana przygoda, już nie możemy sie doczekać nastepnej teraz tylko powiekszymy grono rodziny i znajomych.Szkoda że tak mało zdjęć się tu ukazało(chociaż na jednym i tak sie dojrzałam)ale na pocieszenie została nam cała galeria domowa! Do zobaczenia za rok!!!

12.Było yo, mówię Wam.Chciałbym, żeby za rok pojechał parowóz, np. Ferrum 47(PKP=Thk 29).Mój ulubiony:-).A propos, czy ta kolejka w ITK to nie PIKO???

11.Byliśmy w pięciu, było jak za dawnych czasów. Tylko Bipy żal ;)

Może by tak naprawdę dłuższą imprezę zrobić w przyszłym roku, albo chociaż skład wydłużyć i SU45 wziąść... Będzie jak za włóczęgowych czasów. Linia piękna, super organizacja, szkoda że jak się okazało bilteów w jedną stronę "nie sprzedajemy"

10.Bardzo udana impreza :), cała nasza rodzinka Mateusz, Marta, Agnieszka i Robert składa organizatorom WIELKIE DZIĘKI.

P.S. Oczywiście piszemy się na rok następny

9.Gratulujemy organizatorom wspaniałej imprezy, życzymy Wam dużo silnej woli w przygotowaniu kolejnego pociągu. Zdjęcia można oglądać na www.infowohyn.republika.pl
Jerzy Drzymała, Bezwola

8.Może By Włuczęga Północy trasą która była na początek czyli Łuków,Siedlce,Małkinia,
Szczytno ,Olsztyn ,Gdynia Czy była by taka
możliwość?
niestety ja nie miałem okazji się przejechać a jeśli już to w miare możliwości według dawnego rozkładu
serdecznie PROSZę O ODPOWIEDź
P.S.z Ostrołęki do Szczytna tory w tragicznym stanie ale są:-)

7.Byłam z rodziną i bardzo nam się podobało. Proszę o więcej i dłużej.

6.Rewelka :)
Jeszcze tylko rok do następnego :)
Pozdrowienia dla Kasi i Patrycji z obsługi ;)

5.Super było, super jest, supet będzie! Fanom kolei dajecie nadzieję, że może jeszcze będzie przepięknie, jeszcze będzie normalnie...

4.Fantastycznie, żeby tak jeszcze ktoś z Was pomyślał o tych którzy daleko, daleko i tak w XXI wieku zaserwował transmisję z imprezy w internecie.
Pozdrawiam gorąco.
Stif

3.A może za rok do samej Gdynii sobotnio niedzielny wyjazd śladami włóczęgi północy... :D
Pozdrawiam, życzę udanych przygotowań, i nieomieszkam się nie pojawić

2.Wyjazdy z Wami to już powoli sierpniowa tradycja... a strona świetna!

1.Galeria by się przydała szersza.Ale rozumiem- koszty serwera.
Szkoda, że trzeba czekać aż rok żeby się doczekać :)
Kawał dobrej roboty robicie !!
Pozdrowienia.

Nowy wpis


Księgi gości za darmo
(c) 2000-2007 by