Jesteś 80084 osobą odwiedzającą księgę.

>>Nowy wpis


Zapraszamy do wpisania się!


4229.To już się nie mogę doczekać ;D

4228.Tak, powstają, wraz z nowum wydaniem będzie nowy GL z pewnością (w opisie dla VXAce są zrzuty nawet z tej gry), tylko no, prace zostały wstrzymane na chwilę obecną.

4227.Hej Reptile, czy powstaną jakieś nowe części Green Levithan? Bo z tego co wiem swojego Green Levithan nie ma VXace, więc pytam... czy powstanie?

4226.Siema, no co tam słychać?

4225.No Reptile siedzi od lat i dalej to ciagnie. Wielki szacunek dla tego pana, chociaz od jakiegos czasu wydaje mi sie, ze niewiele robi na tej scenie tylko po prostu przeciaga ta swoja egzystencje. Czasami tak tutaj zagladam i sobie mysle: "dlaczego?"
No, ale jak kto lubi ^_^
Pozdrawiam :)

4224.Chciałem tylko powiedzieć, że podziwiam Cię Reptile. To się nazywa prawdziwa pasja. Pamiętam jak miałem 14 (a może nawet mniej) i pierwszy raz odwiedziłem Twierdze RM, z Emronem, Ksparkiem, Burgundem itd. w składzie. Prawie 10 lat minęło a Ty dalej to ciągniesz, propsy ;) pozdrawiam

4223.Bo zauważ, że Twierdza zajmuje się programami RPG MAKER (z rodziny Enterbrain, RPG Tsukuru - zwij jak tam chcesz); a inne programiki typu "Game Maker", "Manga Maker", "Action Maker"; to zupełnie inne programy. RPG Maker 95 to jak najbardziej jest zwyczajny RPG Maker; najstarsza wersja, i nie ma tam nic strategicznego. Jeżeli natomiast się kopnołeś w nazwie i chodziło o Sim RPG Maker 95; no to mimo wszystko można go wcisnąć, ze względu na to że to też jest RPG Maker, z tej właśnie serii.

4222.Czemu tu tak mało materiałów na temat mniej znanych wersji makera? np ComiPO (znana także jako manga maker). Wiem że głównie skupiamy się na programach rpg, ale wtedy nie dodawano by np rpgmakera95 (które bardziej podchodzi pod strategie) więc proszę odebrać to pytanie jako zwykła ciekawość ^_^

4221.Premier gier w polsce, a to dobry tekst :D

4220.Cześć! Potrzebował bym materiałów z tej strony Reptile, które ci kiedys podesłałem na email, mógł bys mi je podrzucić? http://usui.moo.jp/

4219.@Mabinogi
W redakcji jest pełno miejsca.
Bystre osoby zapraszam (^_^)

4218.Chłopy z redakcji, zamiast zajmować się zdarzeniówkami, dźwiękami .midi, czy ikonami, zajrzyjcie do premier gier z Polski, potem na rpgmaker.net, żeby rzucić jakąś aktualką na temat makera i tyle. Inaczej nie dziwcie się, że wieje tu pustka, jak nie macie żadnej organizacji, a Wasza lista priorytetów jest śmieszna. Pozdrawiam.

4217.Pierwszy w 2017 :)

4216.Halo! Twierdza żyje?
Troszkę się cicho zrobiło ;)

4215.mily127
Dosłownie - jaką chcesz taką będziesz miał, tylko pamiętaj aby pozostałe (klatki) posiadały te same wymiary co pierwsza. Możesz o tym też nieco poczytać w PLIKU POMOCY który został dostarczony razem z programem.

4214.Jaka jest roździelczość jednej klatki postaci w RPG Makererze XP bo chce zrobić postać korzystając z spritów Dooma 1 i 2?

4213.A ja tam myślę, że te oceny liczbowe i tak są mało ważne. Gdyby to tylko ode mnie zależało, już dawno bym je wywalił.
Polecam skupiać się na tekście recenzji, to ona powie wam dokładnie jaka jest gra, a ocena liczbowa nie. Po za tym ten system jest strasznie krzywdzący - po 1: recki piszą różni ludzie i każdy inaczej przyznaje numerki, po 2: skala jest trochę mała i najbardziej to widać przy ocenach 3 i 4, wiele gier z tego przedziału jest fajnych, ale też są takie które dostały daną ocenę bo żal było dawać niższą, a nie są za ciekawe. Przyjęło się tak że 1 i 2, dostają już na prawdę gnioty w których widać że autor zrobił robotę na odwal się - z tym że większość tego typu gier odpada już po przeczytaniu mejla w którym ktoś takie coś przesyła, ale są też gry które jakimś cudem się prześlizgnęły (może rep miał lepszy humor) i to one zasługują na 1 i 2. Potem mamy 3 i 4, które dostają zazwyczaj gry do których ktoś się przyłożył, ale coś nie pykło. Mamy więc tu całkiem grywalne RTPówki i zupełnie niegrywalne i lagujące zbiorowiska skryptów ruby. Od 5 zaczynają się tak na prawdę dobre oceny. 5 i 6 dostają gry średnie które są przyjemne, w miarę dopracowane, ale posiadają jakieś tam pojedyncze błędy. 7, 8 i 9 (jedna gra bo się Kleo uparła) dostają gry które tak w skrócie można by polecić komuś nie znającemu RM i mają szansę spodobać się większości ludu. 10 nikt nie dostał i z tego co wiem nie dostanie buhahahaha, więc nawet się nie starajcie - nie warto XD. Niech największym marzeniem będzie dostać coś w okolicach 7 - to jest na twierdzy sukces.

4212.Może z tym czasem to tak trochę źle ująłem bo oczywiście są inne ważne aspekty gry np. nawet jeśli gra zawiera fabułę do przejścia w 2-3 godziny to nie liczy się tylko główna fabuła tyko np. zadania poboczne.
W poprzednim poście ująłem bardziej tzw. "Gry do przejścia" bo mini gierek w które można grać nieskończenie dużo tutaj nie ująłem.
O raczej takie coś bardziej powiinno pasować:
0-30 min +0-1pkt
30min-1h +2-3pkt
i tak dalej i tak dalej...
To moja opinia więc rozumiem że wiele osób może się z nią nie zgadzać bo za np. Rozgrywkę czy poziom trudności również punkty są odejmowane i dodawane...

4211.Tylko samo ocenianie gry wg czasu gry nie jest w porządku... na jakiej podstawie? Są gry tworzone jako typowy "zabijacz czasu" w rpg makerze np ktoś stworzy bilard w rpg maker xp i co? Jak ocenisz takową grę na podstawie czasu? Oczywiście może to być bardzo ciekawie urozmaicony bilard w stosunku do innych gier z tego gatunku, a nawet może nim nie być, a jedynie go przypominać... Czy to znaczy że jest to słaba gra? wg mnie nie... dlatego czas gry może być jedynie jedną z wielu podstaw do oceny, ale nie głównym wyznacznikiem gdyż przekreśliłoby to np twórczość twórców gier jeśli chodzi o gatunek z oczywistych powodów :)
PS Żeby mnie źle nikt nie zrozumiał-rozumiem gdy z powodu długości ocena gry spada w dół lub idzie w górę lecz pod warunkiem że jest to jeden z wyznaczników, a nie jedyny dlatego jak najbardziej popieram twoje zdanie Reptile lecz także zaznaczam ile opinia polskiZpolski ma niedociągnięć (oczywiście zaznaczam to z pełnym szacunkiem do obojga-chyba że to ja jestem w błędzie? Jeśli tak jest to przepraszam za wprowadzony zamęt z mojej strony)

4210.Co się stało z forum???

4209.Co do długości zalecanej do gier.
O to mój przykład:

1) Poniżej 15min = "1"
2) 15 - 30min = "2"
3) 30 - 60min = "3"
4) 1h - 1h 30min = "4"
5) 1h 30min - 2h = "5"
6) 2h - 2h 30min = "6"
7) Powyżej 2h 30min = "7"


Zakładam iż gra ma średnią grafikę ale za to dobrą fabułę i grywalność.
Tak wiem specem nie jestem w tej dziedzinie, ale to moje subiektywne zdanie:)

4208.Tak jest, gra jest na poważnie "ok", tylko no... 15 minut to zdecydowanie za mało. Moim zdaniem jakby dobiła godziny (albo 2) to miała by szanse na ocene nawet 5, no ale... cóż, może lepiej będzie z następnym projektem.

4207.heh z tego co zauważyłem to ostatnio coraz więcej tych gier z niską oceną(tzw poniżej średniej) :D Chociaż rozumiem że tu akurat(-Hort) zadecydowała długość gry bo jak na grę 3/10 sama gra z recenzji wypada naprawdę nieźle...

4206.Jestem dostępny prawie cały czas na czacie. Głównie w godzinach porannych i popołudniowych.

4205.Ak to ja. Reptile kiedy mozna byloby cie zlapac na chacie, mam mala prozbe, chcialem z toba opogadac o pewnej sprawie. Dla ciebie to nic, a moze odmienic losy pewnych.. ludzi. No moze :) w kazdym badz razie ze wzgledu na stare czasy, moze akurat...

4204.W brew pozorom jest BARDZO przejrzysta.
Ale rozumiem, że masz koncepcje i się tym zajmiesz, z miłą chęcią zobacze efekt.

4203.Przydało by się odświeżyć wygląd strony by była bardziej przejrzysta i prostsza do przeszukiwania.

4202.Hej!

4201.archiwum maja jest puste, a tyle rzeczy się pisało, proszę o upload

4200.XOXO

4199.A, i jeszcze jedno przypomnienie, komunikat:
LUDZISKA! Jeżeli macie problem z programem, coś na szybko potrzebujecie się zapytać, napisać - skorzystajcie z naszego czatu; zazwyczaj ktoś tam siedzi (w tym także ja), napiszcie wiadomość, poczekajcie chwile (bo mogę być zajęty, a nie zawsze "błyka" że ktoś coś nowego napisał), ale poważnie skorzystajcie z tej opcji.

4198.Świetny artykuł na kolejnego newsa...

Na szybko:
1)Musisz użyć skryptu ruby (Zeus Video Player) https://www.dropbox.com/s/q933du4ix2r0cep/Zeus%20Video%20Player.rb

2) Skopiowany skrypt musisz wkleić w nowy moduł nad MAIN (Edytor skryptów F11 w programie >> w okienku lecisz na sam dół, będziesz miał MAIN, nad tym main się ustawiasz naciskasz klawisz i wstawiasz nowy moduł, podpisz go sobie Zeus Video Player, i po prawej stronie wklej ten skrypt)

3) W programie robisz sobie zdarzenie, i w nim musisz dać polecenie zdarzenia "Wywołaj skrypt" (znajduje się na 3 stronie), jako polecenie wklej:
Graphics.play_movie( "Movies/nazwafilmiku.avi",
true, true )

4) W folderze projektu musisz utworzyć nowy folder o nazwie "Movies", i tam musisz wrzucać filmiki.

Filmiki typu AVI - jak masz inny format, to przekonwertować. W zalezności od kodeków jakie używasz, skrypt może mieć problemuy

4197.To jak?

4196.Da się.

4195.A da się wrzucić jakiś filmik żeby się wyświetlił?

4194.Żeby przyśpieszyć gracza, daj gdzieś na początku "ruszaj bohaterem" i wybierz tam komendę zmień prędkość i daj szybszą niż ta domyślna.

4193.Elo to ja Julka z 4b

4192.Mam pytanie na temat RPG Makera VX (nie ace) : Jak przyspieszyć gracza?

4191.Szybko i szczerze mówiąc, to lipnie.

4190.Jak tam idą pracę nad sposzczeniem?

4189.Samo tłumaczenie nie jest ciężko zrobić, w zasadzie prawie że jest gotowe, tylko problem by je podczepić. Ale już nad tym pracuje.

4188.Jeśli chodzi o RPGMV.
Tak, jak się obawiałem, wszystko jest w java script, na prostym emulatorze, jakby strony.
Z tej przyczyny, i program, i gra, nie jest programem i grą, a emulatorem zawierającym kod, który łatwo można podejrzeć.
Natomiast, nie można stworzyć spolszczenia przez edycję zasobów, jak dawniej, gdyż po prostu tekstów w zasobach nie ma.
Jedyny sposób tłumaczenia opiera się na edycji samego kodu, a kod zapisany w pliku wykonywalnym ma ograniczenie co do długości łącznej i co do miejsc, w których się znajduje.
To wszystko powoduje, że program jest dość trudny do przetłumaczenia.
Na razie walczę z tym, by stworzyć jakąś notatkę, gdzie co jest i zobaczymy, może się uda.
Pozdrawiam

4187.1) RPG Maker MV
Pewnie kiedyś się pojawi, ale nie prędko.
2) RPG Maker VX Ace
RPG Maker VX Ace, RPGVXAce, VXAce, wszystko jedno. To jest ta sama wersja programu, tylko że różne posiada skróty.

4186.Cześć Twierdzo! Mam tutaj kilka pytań! Pierwsze brzmi, czy ktoś orientuje się kiedy na Twierdzy pojawi się RPG MAKER MV? Jeszcze chciałbym zapytać czy RPG MAKER VX Ace a VXAce się różnią? Bo jak szukałem gierek to były 2 sposoby zapisania.

4185.Fajne Battle Systemy tutaj https://www.youtube.com/watch?v=YWvW9srnIXQ

4184.HMM, co do FPLE2.
Niestabilny bywa. Bawiłem się z nim przy użyciu Debuggera Visual Studio.
Coś się da z tego wyciągnąć. Sam RGSS Player z RGSS"em 1.04 jest nieco stabilniejsze.
Ale, to prawda, FPLE2 jakoś strasznie stabilne nie jest.
Co do java script. Bywa przydatne, nawet na Twierdzy. Ale, jako język pisania gier...
Enterbrain zdecydowało się na to tylko ze względu na możliwość gry w przeglądarce.
Inaczej pewnie zostaliby przy Ruby.
Zacznijmy od faktu, że JS nigdy nie powstało do tworzenia aplikacji desktopowych, gier zwłaszcza.
Pozdrawiam

4183.Co do skryptu 3D to fakt że ten drugi nadaje się tylko do wąskiego grona gatunków gier. Po za tym taki efekt jest też się w stanie osiągnąć na obrazkach w czystym RM, nic w tym wyjątkowego.

FPLE2 zapowiadał się o wiele lepiej, szkoda tylko że jest bardzo (ale to bardzo) niestabilny. Póki co nie do użytku.

Jak ktoś jest zwariowany i chce robić FPP w RM o najlepiej chyba pokombinować mimo wszystko z H-Mode 7: https://www.youtube.com/watch?v=dyfeNa9LNe4

Co do MV, nie znam się na ruby ani na javiescripcie. Wiem jedno java script na stronach internetowych potrafi mnie mocna wk... zdenerwować.

4182.Co do skryptu 3D.
Jest jeszcze taki:
http://save-point.org/thread-422.html
Tyle, że ten znajduje raczej zastosowanie w grach typowo Duneonowych ponoć. :)

Co do RMMV.
Muszę się zgodzić z Dragonem. I nadal uważam, że przejście na JS było strzałem w stopę, gdyż zniszczyło całą wczesną kompatybilność i możliwość przepisywania skryptów pod nowe silniki.
Niestety, coraz częściej się przekonuję, że RPG Makery - porządne - skończyły się na RPGXP, no ostatecznie RMVX.
Pozdrawiam

4181.Testowałem RMMV, jak dla mnie nic specjalnego. Nie podoba mi się. Strasznie to wszystko pokomplikowali, program też ma wiele dziur i niekonsekwencji. A walka i tak była lepsza w 2k3, jeśli chodzi o system boczny.

Skrypt 3D: http://save-point.org/thread-3151.html

4180.Dzień Dobry, Twierdzo!
Nie dawno na rynek wszedł RPG Maker MV.
Chciałbym się nim podzielić z twierdzą, dosyć sporo różni się od pozostałych RPG Makerów, pozwala na widok bitwy z postaciami widocznymi na planszy bez żadnych skryptów dodatkowych :)
Sam w sobie jest dosyć przejżysty i bardzo modernistyczzny oraz przyjazny jeśli chodzi o interfejs. Ogółem firma się postarała nad produktem, sprawdźcie sami jeśli zaciekawieni :)

>>Nowy wpis


Księgi gości za darmo
(c) 2000-2007 by